Soubory cookies nám pomáhají poskytovat, chránit a zlepšovat naše služby. Pokud budete náš web používat i nadále, vyjádříte tím svůj souhlas s našimi zásadami týkajícími se souborů cookies. Způsob zpracování cookies můžete změnit v nastaveních internetového prohlížeče.

COVID-19 - POJIŠTĚNÍ DOPRAVCŮ/ZASÍLATELŮ

Aktuální doporučení pro dopravce a zasílatele.

Pro bližší informace se obracejte na vašeho správce pojištění.

18.03.2020


V posledních dnech se množí dotazy na to, jak postupovat, když řidičům kamiónů není z hygienických (i logických) důvodů plošně umožněna přítomnost na nakládce. Preventivní opatření jsou nutná pro následné řešení některých škodních událostí, jako např. zjištění nesouladu v počtu počítatelných balení s údaji v průvodní dokumentaci, případně poškození zboží, ke kterému mohlo dojít pouze při nakládce.
Co se týká dopravců, je nutné, aby řidiči na nakládce čitelně zapisovali do nákladního listu CMR výhradu typu “Nebyl jsem připuštěn k nakládce”, případně “Nebylo mi umožněno se zúčastnit nakládky”. 
V případech výše uvedených škod pak budou pojistitelé přistupovat k řešení individuálně, nicméně existence této výhrady je pro případně prokázání nezavinění ze strany dopravce velmi důležité.
Pokud se týká zasílatelů, doporučujeme, aby svoje příkazce o této skutečnosti informovali a doporučovali jim, aby si případně zajistili jiné prokazatelné důkazy o stavu zboží při nakládce (např. pořízením fotodokumentace nebo kamerovým záznamem). 
Toto doporučení platí i pro dopravce, kteří přijímají objednávky přímo bez zapojení zasílatele, nebo postupují objednávky přepravy dalším dopravcům.