Soubory cookies nám pomáhají poskytovat, chránit a zlepšovat naše služby. Pokud budete náš web používat i nadále, vyjádříte tím svůj souhlas s našimi zásadami týkajícími se souborů cookies. Způsob zpracování cookies můžete změnit v nastaveních internetového prohlížeče.

COVID-19 - POJIŠTĚNÍ MOTOROVÝCH VOZIDEL

Vážení klienti, veškéré informace průběžně aktualizujeme. Odpovědi pojišťoven budeme pro Vás i nadále aktivně zjišťovat a doplňovat. Pro bližší informace se obracejte na vašeho správce pojištění.

1) Můžeme odhlásit havarijní pojištění a související připojištění a to bez udání důvodu k libovolnému datu?

ALLIANZ

Individuálně u každého klienta.Pokud mám předjímat nějaký výstup, tak bych to viděl zhruba tak, že budeme postupovat individuálně u každého klienta.

Asi pro nás nebude zásadnější problém ve změně struktury rizika, ale musí to mít nějakou časovou hlavu a patu, tj. když dám příklad, tak přejde na odcizení-živel, na den bude chtít Allrisk a zase přijde na odcizení/živel. Na znovupojištění bude mít určitě vliv to, „co se stalo v čase“, tj. vliv případných změn sazeb v čase, vliv změn koeficientů stáří…

AXA

ČSOBP

ČPP

DIRECT

ERGO

GČP

Stávající situací se usilovně zabýváme a společně s vedením hledáme koncepční řešení pro naše korporátní i retailové klienty. S řešením chceme určitě přijít co nejdříve, protože vnímáme situaci tak, že řada našich klientů může být existenčně ohrožena a každý den prodlení může znamenat ukončení provozu firmy.Z výše uvedených důvodu ještě nyní není možné jednoznačně odpovědět na níže uvedené dotazy.

HVP

KOOP

S ohledem na nastalou situaci hledáme v současné době možnosti řešení. Budeme Vás informovat, jakmile budou mít návrhy finální podobu.

KP

PVZP

SLAVIA

Předně bych uvedl, že nás se třeba autobusová doprava vůbec netýká a dopravců výhradně závislých např. na Škodovce budeme mít velmi málo.

Zatím tyto dotazy pouze evidujeme a není jich mnoho. Myslím si, že obecně není správný postup, výpadek vlastního obchodu ihned přenést na pojišťovnu stylem: Nemám co vozit, tak teď hned nechci nic platit.

Osobně se kloním k názoru, že dopravci nebo jejich sdružení mají prioritně vznést dotaz na stát, jestli a jakým způsobem se jim bude případný výpadek refundovat. Podobně jako v tomto postupují cestovní kanceláře, kde stát již nějaká stanoviska dává, byť jim tedy zatím nebyl schopný říct kdy, z čeho a kolik jim nakonec zaplatí.

Zřejmě tedy budeme posuzovat až individuálně dle toho, zda se jedná o dlouholetého klienta, jakou má platební morálku, jaký má u nás ŠP, jak velké části jeho vozového parku se výpadek týká a zejména s ohledem na to, jak dlouho bude situace trvat.

UNIQA

Pokud nám pošlete konkrétní flotilu / klienta a shodneme se na tom, že díky vzniklé situaci klient nemůže vozidla provozovat např. (mezinárodní přepravce osob atd.) tak jsme určitě připraveni poskytnout vstřícné řešení

2) Lze pak opětovně pojistné nebezpečí připojistit, a to za shodných podmínek?

ALLIANZ

AXA

ČSOBP

ČPP

DIRECT

ERGO

GČP

Stávající situací se usilovně zabýváme a společně s vedením hledáme koncepční řešení pro naše korporátní i retailové klienty. S řešením chceme určitě přijít co nejdříve, protože vnímáme situaci tak, že řada našich klientů může být existenčně ohrožena a každý den prodlení může znamenat ukončení provozu firmy.Z výše uvedených důvodu ještě nyní není možné jednoznačně odpovědět na níže uvedené dotazy.

HVP

KOOP

S ohledem na nastalou situaci hledáme v současné době možnosti řešení. Budeme Vás informovat, jakmile budou mít návrhy finální podobu.

KP

PVZP

SLAVIA

Předně bych uvedl, že nás se třeba autobusová doprava vůbec netýká a dopravců výhradně závislých např. na Škodovce budeme mít velmi málo.

Zatím tyto dotazy pouze evidujeme a není jich mnoho. Myslím si, že obecně není správný postup, výpadek vlastního obchodu ihned přenést na pojišťovnu stylem: Nemám co vozit, tak teď hned nechci nic platit.

Osobně se kloním k názoru, že dopravci nebo jejich sdružení mají prioritně vznést dotaz na stát, jestli a jakým způsobem se jim bude případný výpadek refundovat. Podobně jako v tomto postupují cestovní kanceláře, kde stát již nějaká stanoviska dává, byť jim tedy zatím nebyl schopný říct kdy, z čeho a kolik jim nakonec zaplatí.

Zřejmě tedy budeme posuzovat až individuálně dle toho, zda se jedná o dlouholetého klienta, jakou má platební morálku, jaký má u nás ŠP, jak velké části jeho vozového parku se výpadek týká a zejména s ohledem na to, jak dlouho bude situace trvat.

UNIQA

Ano

3) Dá se sjednat pouze "udržovací pojištění (živel -odcizení)" ?   

ALLIANZ

AXA

ČSOBP

ČPP

DIRECT

ERGO

GČP

Stávající situací se usilovně zabýváme a společně s vedením hledáme koncepční řešení pro naše korporátní i retailové klienty. S řešením chceme určitě přijít co nejdříve, protože vnímáme situaci tak, že řada našich klientů může být existenčně ohrožena a každý den prodlení může znamenat ukončení provozu firmy.Z výše uvedených důvodu ještě nyní není možné jednoznačně odpovědět na níže uvedené dotazy.

 

HVP

KOOP

S ohledem na nastalou situaci hledáme v současné době možnosti řešení. Budeme Vás informovat, jakmile budou mít návrhy finální podobu.

KP

PVZP

SLAVIA

Předně bych uvedl, že nás se třeba autobusová doprava vůbec netýká a dopravců výhradně závislých např. na Škodovce budeme mít velmi málo.

Zatím tyto dotazy pouze evidujeme a není jich mnoho. Myslím si, že obecně není správný postup, výpadek vlastního obchodu ihned přenést na pojišťovnu stylem: Nemám co vozit, tak teď hned nechci nic platit.

Osobně se kloním k názoru, že dopravci nebo jejich sdružení mají prioritně vznést dotaz na stát, jestli a jakým způsobem se jim bude případný výpadek refundovat. Podobně jako v tomto postupují cestovní kanceláře, kde stát již nějaká stanoviska dává, byť jim tedy zatím nebyl schopný říct kdy, z čeho a kolik jim nakonec zaplatí.

Zřejmě tedy budeme posuzovat až individuálně dle toho, zda se jedná o dlouholetého klienta, jakou má platební morálku, jaký má u nás ŠP, jak velké části jeho vozového parku se výpadek týká a zejména s ohledem na to, jak dlouho bude situace trvat.

UNIQA

Ano lze ukončit kompletní havarijní pojištění a nahradit jej tímto krytím ( za nižší pojistné, ale pořád pojistné, které očekáváme že klient bude hradit)

4) Musí být u odhlášení POV vždy dokladováno dočasné vyřazení RZ z registru nebo jsou přijata nějaké náhradní opatření? Klienti by totiž rádi deponovali, ale bohužel úřady fungují omezeně a nebo vůbec. Lze nějak jinak prokázat napojízdnost vozidla? Lze to například učinit Čestným prohlášením, aniž by přišla pak výzva z ČKP k nepojištěnému vozidlu?

ALLIANZ

POV/deponování RZ – to je spíše otázka na stát. My, když to vozidlo vyřadíme, jdou data na ČKP – porušení zákonné povinnosti mít POV a nevím zatím, jestli k tomu bude nějaký generální pardon

AXA

ČSOBP

ČPP

DIRECT

ERGO

GČP

Stávající situací se usilovně zabýváme a společně s vedením hledáme koncepční řešení pro naše korporátní i retailové klienty. S řešením chceme určitě přijít co nejdříve, protože vnímáme situaci tak, že řada našich klientů může být existenčně ohrožena a každý den prodlení může znamenat ukončení provozu firmy.Z výše uvedených důvodu ještě nyní není možné jednoznačně odpovědět na níže uvedené dotazy.

HVP

KOOP

S ohledem na nastalou situaci hledáme v současné době možnosti řešení. Budeme Vás informovat, jakmile budou mít návrhy finální podobu.

KP

PVZP

SLAVIA

Předně bych uvedl, že nás se třeba autobusová doprava vůbec netýká a dopravců výhradně závislých např. na Škodovce budeme mít velmi málo.

Zatím tyto dotazy pouze evidujeme a není jich mnoho. Myslím si, že obecně není správný postup, výpadek vlastního obchodu ihned přenést na pojišťovnu stylem: Nemám co vozit, tak teď hned nechci nic platit.

Osobně se kloním k názoru, že dopravci nebo jejich sdružení mají prioritně vznést dotaz na stát, jestli a jakým způsobem se jim bude případný výpadek refundovat. Podobně jako v tomto postupují cestovní kanceláře, kde stát již nějaká stanoviska dává, byť jim tedy zatím nebyl schopný říct kdy, z čeho a kolik jim nakonec zaplatí.

Zřejmě tedy budeme posuzovat až individuálně dle toho, zda se jedná o dlouholetého klienta, jakou má platební morálku, jaký má u nás ŠP, jak velké části jeho vozového parku se výpadek týká a zejména s ohledem na to, jak dlouho bude situace trvat.

UNIQA

Tady nám určitě pomůže čestné prohlášení a uvidíme jak dlouho nebude technicky možné vozidla odhlásit (uložit RZ do depozitu) za nás nemáme problém ukončit k požadovanému datu, ale zatím nemáme informaci jak se bude ČKP stavět k prodlevě mezi naším ukončením pojištění a reálným odhlášením (věřím, že by tento časový úsek nějak pokutovat neměli, ale je to čistě na nich)

5) Bude vaše pojišťovna nabízet přerušení pojištění? Zákon toto umožňuje, ale v praxi se tento institut nepoužívá. Jestliže ano, jaké jsou podmínky? 

ALLIANZ

Přerušení pojištění – podle mého názoru to není ani teoreticky možné – vždy bude nějaké vozidlo, které potřebují, tj. flotilu nemůžeme ani teoreticky přerušit jako celek. A upřímně si to nedovedu představit ani reálně, pokud by šlo o celou flotilu…. Takže odpověď je ne.

AXA

ČSOBP

ČPP

DIRECT

ERGO

GČP

Stávající situací se usilovně zabýváme a společně s vedením hledáme koncepční řešení pro naše korporátní i retailové klienty. S řešením chceme určitě přijít co nejdříve, protože vnímáme situaci tak, že řada našich klientů může být existenčně ohrožena a každý den prodlení může znamenat ukončení provozu firmy.Z výše uvedených důvodu ještě nyní není možné jednoznačně odpovědět na níže uvedené dotazy.

HVP

KOOP

S ohledem na nastalou situaci hledáme v současné době možnosti řešení. Budeme Vás informovat, jakmile budou mít návrhy finální podobu.

KP

PVZP

SLAVIA

Předně bych uvedl, že nás se třeba autobusová doprava vůbec netýká a dopravců výhradně závislých např. na Škodovce budeme mít velmi málo.

Zatím tyto dotazy pouze evidujeme a není jich mnoho. Myslím si, že obecně není správný postup, výpadek vlastního obchodu ihned přenést na pojišťovnu stylem: Nemám co vozit, tak teď hned nechci nic platit.

Osobně se kloním k názoru, že dopravci nebo jejich sdružení mají prioritně vznést dotaz na stát, jestli a jakým způsobem se jim bude případný výpadek refundovat. Podobně jako v tomto postupují cestovní kanceláře, kde stát již nějaká stanoviska dává, byť jim tedy zatím nebyl schopný říct kdy, z čeho a kolik jim nakonec zaplatí.

Zřejmě tedy budeme posuzovat až individuálně dle toho, zda se jedná o dlouholetého klienta, jakou má platební morálku, jaký má u nás ŠP, jak velké části jeho vozového parku se výpadek týká a zejména s ohledem na to, jak dlouho bude situace trvat.

UNIQA

Zatím ne, ale kdyby se situace změnila, dáme Vám informaci.